Mitä jos on myöhästymis laskuja 5€ ja muistutus maksuja 6€, niin tuleeko siitä lainauskielto? Ja mitä se oikeastaan tarkoittaa? Tiedän että silloin ei saa…

Kysytty

Mitä jos on myöhästymis laskuja 5€ ja muistutus maksuja 6€, niin tuleeko siitä lainauskielto? Ja mitä se oikeastaan tarkoittaa? Tiedän että silloin ei saa lainata, mutta perutaanko se joskus? Tarvitsisin pikaisesti tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä tulee, koska tällöin myöhästymis- ja muistutusmaksujen yhteenlaskettu summa on 11 euroa.

Vaski-kirjastojen asiakkaana lainausoikeuden menettää jos maksuja on 10 euroa tai enemmän.

Lainausoikeuden saa takaisin kun maksaa kertyneet maksut.

Maksut voi maksaa missä tahansa Vaski-kirjastossa. Myöhästymis- ja muistutusmaksuista ei lähetetä kotiin erillistä laskua.