Mitä ja millaista on espanjalainen perinnemusiikki?

Kysytty

Mitä ja millaista on espanjalainen perinnemusiikki?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielistä kirjallisuutta Espanjan perinnemusiikista on hyvin vähän. Otavan iso musiikkitietosanakirja (osa 2, s. 192) sisältää artikkelin hakusanalla ”Espanja”. Artikkelin alussa on osio ”Kansanmusiikki”. Kirja löytyy Jyväskylän kaupunginkirjaston musiikkiosastolta.

Englanninkielinen aineisto on lähinnä espanjalaisen perinnemusiikin analyysiin painottunutta.

Espanjan perinnemusiikkia sisältävien CD-levyjen tekstiliitteistä voi myös löytää tietoa, mutta ei juurikaan suomeksi.

Netissä voi tehdä hakuja ”Aalto-kirjastojen aineistonhaku” –sivulla. Vasemman sarakkeen pudotusvalikosta valitaan hakuehto (asiasana, luokka jne.) ja oikeanpuoleiseen kirjoitetaan haluttu hakusana. Aiheestanne voisi hakea seuraavasti:

Hakuehdolla ”asiasana” voi etsiä asiasanoilla:
perinnemusiikki
kansanmusiikki
Flamenco
Espanja

Hakuehdolla ”luokka” voi hakea Espanjaa koskevaa aineistoa kirjoittamalla luokaksi:
78.463

Huom. Samassa haussa voit käyttää enintään kolmea hakusanaa, yksi hakusana kullekin riville. Muista valita joka riville haluamasi hakuehto.

Hakusarakkeiden alapuolelta voi vielä tehdä lisärajauksia (ruksaamalla) esim.: aineistolaji (kirja, CD …) tai kieli (suomi, englanti …)

Täältä pääset hakuun:
http://www.jyvaskylanseutu.fi/aaltokirjastot/ > HAKU