Mitä hormonaalisia muutoksia tapahtuu liikkumisen/urheilun aikana? Yksittäisen hormonin vaikutuksia?

Kysytty

Mitä hormonaalisia muutoksia tapahtuu liikkumisen/urheilun aikana? Yksittäisen hormonin vaikutuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Tampereen kaupunginkirjastossa on käytettävissä erilaisia viitetietokantoja, joiden avulla voi hakea tietoa aiheestasi. Lehtiartikkeleiden viitetietokannasta Artosta löytyi joitakin lehtiartikkeleita, jotka voisivat olla sopivia. Kannattaa myös kokeilla Aleksia (toinen lehtiartikkelitietokanta) sekä Lindaa, joka on tieteellisten kirjastojen yhteistietokanta ja sieltäkin löytyi joitakin sopivan tuntuisia viitteitä, mutta osa oli englanninkielisiä. UKK-Instituutin kirjastossa on myös ko. aiheesta artikkeleita, mutta ne näyttivät suurimmaksi osaksi olevan englanninkielisiä. Verkko-osoitteessa http://www.pellervo.fi/pellervo/2_y00/omal.htm on pieni artikkeli, jossa viitataan tiettyihin hormoneihin ja urheilusuoritukseen. Helsingissä on myös Urheilukirjasto, joka on avoin kaikille ja siellä tehdään myös hakuja asiakkaille. Sinne voi halutessaan ottaa yhteyttä (puh. 09-43422520 tai s-posti: urheilukirjasto@stadion.fi)