Mitä Fast & Furious -elokuvissa esiintyvän Chiper-naisen nimi Chiper tarkottaa ?

Kysytty

Mitä Fast & Furious -elokuvissa esiintyvän Chiper-naisen nimi Chiper tarkottaa ?

Vastaus

Vastattu

En onnistunut löytämään tietoa Chiper-etunimen historiasta tai käytöstä. Sukunimenä sitä esiintyy lähinnä Yhdysvalloissa.

Ranskan verbi 'chiper' tarkoittaa 'näpistää'.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei-heei, tossa kysymyksessä on kirjoitusvirhe. Hahmon nimi on Cipher (ei Chiper).

Liittyy merkitykseltään ilmeisesti salakirjoitukseen, koodaukseen.

Tarkoittaa jotakin merkkiä salakirjoituksessa. Netin mukaan sana tulee arabian kielestä, ja tarkoittaa "ei mitään", kuten zero. Ts. henkilö, joka on cipher, on sellainen, jota toiset käyttävät omiin tarkoituksiinsa, joka ei itse oikeastaan "tahdo" tai tee mitään, merkityksetön. Kuitenkin muitakin numeroita kuin nollaa voidaan kutsua shifferiksi. Koodityyppi salakirjoituksessa tai sen osa.