Mitä englanninkielisiä kirjoja suosittelisit yläkouluikäiselle pojalle? Aika helppolukuista tekstiä saisi olla. Hämeenlinnan kirjastoista mieluiten.

Kysytty

Hei!

Mitä englanninkielisiä kirjoja suosittelisit yläkouluikäiselle pojalle? Aika helppolukuista tekstiä saisi olla. Hämeenlinnan kirjastoista mieluiten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan pääkirjastossa on muun muassa englanninkielisiä lukemistoja, jotka ovat helppolukuisia ja tarkoitettu juuri kielen opiskeluun. Esimerkiksi S. H. Burtonin Six Ghost Stories ja Arthur Conan Doylen Sherlock Holmes Investigates saattaisivat kiinnostaa.

Muista voisi ajatella vaikkapa Elizabeth Schaeferin kirjaa Star Wars : the force awakens. Myös Enid Blytonin Viisikko-sarjaa on englanniksi. Jeff Kinneyn Diary of a wimpy kid (Neropatin päiväkirja) -kirjat ovat suosittuja myös englanninkielisenä.

Suzanne Collinsin Hunger Games ja J. K. Rowlingin Harry Potterit ovat tietysti suositeltavia, mutta sekä sivumäärältään että kieleltään edellisiä haastavampia.