Mitä eläimet sanovat eli kuinka eläinten ääntelyä kuvataan lapsille eri maissa?

Kysytty

Mitä eläimet sanovat eli kuinka eläinten ääntelyä kuvataan lapsille eri maissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Gunilla Lundgrenin ja Siv Widerbergin kokoamassa runokirjassa I denna vida värld (vuodelta 1993)kerrotaan kukon, possun ja kuuden muun kotieläinten sanomiset Ruotsissa, Suomessa, Liettuassa, Chilessä, Tsekkoslovakiassa ja Turkissa (esim. kuckeli-kuuu, kukko-kiekuu, kikeriguuu).

Internetistä löytyy lisää: lähes neljänkymmenen eläimen "ääntelyt" on kirjattu 36 kielellä.
http://www.georgetown.edu/faculty/ballc/animals/animals.html