Mitä Ajan lyhyen historian kaltaisia kirjoja löytyy? Lyhyet vastaukset suuriin kysymyksiin yms. Hawkingin kirjoittamat on luettu läpi.

Kysytty

Mitä Ajan lyhyen historian kaltaisia kirjoja löytyy? Lyhyet vastaukset suuriin kysymyksiin yms. Hawkingin kirjoittamat on luettu läpi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kosmologian eri kysymyksiä ja kehitystä käsitteleviä yleistajuisia teoksia suomen kielellä:

Adams, Fred & McLaughlin, Greg. Maailmankaikkeuden elämäkerta. (Like 2002)

Carroll, Sean. Maailmanlopun hiukkanen. (Ursa 2015)

Enqvist, Kari. Kosmoksen hahmo (WSOY 2003). Monimutkaisuus (WSOY 2007).

Greene, Brian. Kosmoksen rakenne: Avaruus, aika ja todellisuus. (Terra Cognita 2005).

Hotakainen, Markus. Kosminen pimeys väistyy: maailmankaikkeuden arvoituksia. (Otava 2019)

May, Brian; Moore, Patrick & Lintott, Chris. Bang! Maailmankaikkeuden historia. (Ajatus 2007)

Muller, Richard A. Nyt: ajan fysiikka. (Terra Cognita 2017)

Oja, Heikki. Universumi. (Ursa 2017)

Rosenlund, Marcus. Kohti korkeuksia: ajatusmatkalla avaruudessa. (S&S 2020)

Rovelli, Carlo. Ajan luonne. (Ursa 2018). Todellisuus ei ole sitä miltä se näyttää. (Ursa 2019)

Smolin, Lee. Kvanttipainovoima. (WSOY 2002).