Mistäköhän runosta lienevät seuraavat sanat, jotka muistan jotakuinkin tähän tapaan: On helppo vihata ja kaunaa kantaa, on helppo kostaakin, jos loukannut on…

Kysytty

Mistäköhän runosta lienevät seuraavat sanat, jotka muistan jotakuinkin tähän tapaan:

On helppo vihata ja kaunaa kantaa,
on helppo kostaakin, jos loukannut on ken.
Mutt' unohtaa, ja kaikki anteeks antaa,
on läksy vaikea, vain harva oppii sen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runolle ei ikävä kyllä ole löytynyt tekijää. Se on yksi runoista, joita menneinä vuosikymmeninä kirjoitettiin muistoalbumeihin.

Runo löytyy ainakin tältä Vihreän Rouvan Muistokirjan värssyjä -sivulta:

http://www.vihrearouva.net/muisto.html