Mistähän suomennetusta sci-fi-kirjasta seuraavanlainen kohtaus on: ihmiset, jotka astuvat sisään muukalaisten autioon alukseen (tai johonkin tilaan)…

Kysytty

Mistähän suomennetusta sci-fi-kirjasta seuraavanlainen kohtaus on: ihmiset, jotka astuvat sisään muukalaisten autioon alukseen (tai johonkin tilaan) ihmettelevät olentojen tyhjiä istuimia (tuoleja) ja yrittävät tuolien muodon perusteella ymmärtää millaisia nuo olennot ovat. (mutta eivät kai oikein ymmärrä!)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin kahteen tieteiskirjaan kuvauksesi voisi sopia. Toinen on Frederik Pohlin Avaruuden portti ja toinen Carl Saganin Ensimmäinen yhteys. Saganin kirjassa ihmiset rakentavat Koneen päästäkseen tapaamaan muukalaisia. Kone on sisustettu ainoastaan viidellä tuolilla.