Mistähän runosta ja kenen mahtaa olla seuraavantyyppiset (siis jotain tuonne päin?) säkeet: Antaa mennä kuin on mennäkseen. Pahinkin päivä vierii verkalleen…

Kysytty

Mistähän runosta ja kenen mahtaa olla seuraavantyyppiset (siis jotain tuonne päin?) säkeet:

Antaa mennä kuin on mennäkseen.
Pahinkin päivä vierii verkalleen.....

Runonpätkä oli äitini jostain lehdestä leikkaama, hänelle tärkeä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksen sitaatista tulee ensimmäisenä mieleen Yrjö Jylhän suomennos William Shakespearen Macbeth-näytelmän säkeestä "Come what come may, time and the hour runs through the roughest day" (1. näytös, 3. kohtaus):

Vaan tulkoon sitten, mik' on tullakseen;
pahinkin päivä vierii verkalleen.