Mistähän löytyisi tiedot eri vuosien ylioppilaista. Haluaisin tietää vuoden 1983 ylioppilaat Varkauden eri lukioista. Onko jossain ylioppilasmatrikkeleja…

Kysytty

Hei! Mistähän löytyisi tiedot eri vuosien ylioppilaista. Haluaisin tietää vuoden 1983 ylioppilaat Varkauden eri lukioista. Onko jossain ylioppilasmatrikkeleja tutkittavaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuosittain ilmestyvästä Spes patriae -kirjasarjasta löytyvät tiedot eri vuosien ylioppilaista. Kirjassa on kuitenkin tiedot vain niistä ylioppilaista, jotka ovat sinne tietonsa antaneet.

Spes patriae -kirjat löytyvät Helmet-kirjastojen kirjavarastosta Pasilan kirjastosta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Pasilan_kirjasto/Juttu…

Osa kirjoista on myös muissa kirjastoissa. Vuoden 1983 teos on Pasilan lisäksi Kallion kirjastossa. Kirjoja ei saa lainaan, mutta niitä voi tutkia kirjastossa.

3 ääntä

Kommentit

"Kirjassa on tiedot vain niistä ylioppilaista, jotka ovat sinne tietonsa antaneet."
Suunnilleen noihin aikoihin Kehäkolmosen ja Toijalankin takana maakuntakaupungissa me abiturientit emme edes tienneet tuollaisen julkaisun olemassaolosta. Julkaisulupaa ei kysytty ainakaan oppilailta.