Otsikko
MIstähän löytyisi runo Häkkilintu. Runossa on mm. seuraavanlainen säe "Se pieni häkkilintu, se keltasiipinen, sen sydän syrjin nyyhkii kaihossa vapauden. Se…

Kysytty

MIstähän löytyisi runo Häkkilintu. Runossa on mm. seuraavanlainen säe "Se pieni häkkilintu, se keltasiipinen...". Runon juoni jatkuu sillä tavoin, että häkin ovi jäikin auki, muttta siivet eivät enää kantaneet ja lintu ei päässyt lentoon.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Eero Salolan runo Häkkilintu. Runo on julkaistu ensimmäisen kerran Eero Salolan ja Eino Keskisen toimittamassa teoksessa Lausuntarunoja nuorelle väelle (1928). Runo sisältyy myös esimerkiksi oppikirjaan Lukutunnin kirja : 6, Lukemisen oppikirja kansakoulun VI tai V luokalle (toim. Eero Salola ja Otro Kontturi, 1965) sekä Laila Hirvisaaren toimittamaan kokoelmaan Elämäni runot (2009).

Saat runon sähköpostiisi.