Otsikko
Mistä voisin saada tietoa kiinnostavista, erikoisista ja poikkeuksellisista kirjoista ( kuuntelen enimmäkseen äänikirjoja ) Pidän vankilatarinoista (…

Kysytty

Hei, mistä voisin saada tietoa kiinnostavista, erikoisista ja poikkeuksellisista kirjoista ( kuuntelen enimmäkseen äänikirjoja )
Pidän vankilatarinoista ( tositapahtumiin perustuvia ) , erikoisista elämänkerroista, hyvin suunnitellut ryöstöt ja petokset, myös elämässään liiketoiminnoissa ( busineksessä ) hyvin onnistuneiden elämänkerrat kiinnostaa.
Kun etsin esim. googlesta esim. seuraavilla sanoilla : " luetuin kirja, eniten myyty äänikirja, erikoisin kirja, tms." ja lisää perään sanan keskustelu tai keskustelupalsta niin kaikki keskustelut mitä ilmestyy ruutuun ovat vanhoja usein jopa monien vuosien takaa ,
osaatteko neuvoa minua millä hakusanoilla minun pitää etsiä että löytäisin sellaisen keskustelupalstan jossa on ihan ajankohtaisia mielipiteitä äänikirjoista tai vain kirjoista ?
Tai voitteko neuvoa suoraan hyviä, erikoisia ja poikkeuksellisia kirjoja / äänikirjoja ?
Mitkä olisivat parhaita kirjakerhoja minulle joista saisin neuvoja ?
Esimerkkejä hyvistä kirjoista joita olen lukenut / kuunnellut:
Aarnion kirja, Jan Jalutsi kirja vankilapaoista, naisen ja miehen pako PohjoisKorean vankileiriltä, Fidel Gastron henkivartijan kirjoittama kirja, jouni Rannan kirja taideväärennöksistä, jne.
Odotan vastaustanne

Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hankimme e-äänikirjat Ellibsin kautta. E-äänikirjoja on tullut Ellibsin kokoelmiin  vasta ja kokoelma on suppea https://www.ellibslibrary.com/fi/collection. Pyytämistäsi aiheista ei ole e-äänikirjoja.

Seuraavia kirjoja ehdottaisin:

Koivunen Tapani: Amerikkalainen painajainen : vuoteni USA:n vankiloissa, 2015

Khalaf, Farida: Olin Isisin vanki, nuoren jedisitytön kauhujen kuukaudet, 2016

Auer, Anneli: Murhalesken muistelmat, 2016 (on myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/fi/collection)

Lönnqvist, Marko: Elämäni gangsterina, 2017

Nykänen, Harri: Rööperi, lestinheittäjät, gansterit ja kovanaamat, 2017

Vuonna 2008 on Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa kysytty tästä aiheesta  https://www.kirjastot.fi/kysy/olen-kiinnostunut-vankilaan-sijoittuvista…

Taideväärennöksistä:

Rumpunen, Risto: Huijarit taidemaailmassa, 2017

Muita:

Fujimeto, Kenjo: Diktaattorin keittiömestari : japanilaiskokki Pohjois-Korean hovissa, 2015

Kempka, Erich: Olin Hitlerin autonkuljettaja, 2010

Ferriss, Timothy: Titaanien työkalut, 2017. Outiverkkokirjaston tulos haulla muistelmat liike-elämä https://koha.outikirjastot.fi/cgi-bin/koha/opac-search.pl?idx=kw&q=muis…

Outikirjastojen hausta asiasanoilla vankeus muistelmat löytyi em. lisäksi muutamia muita https://koha.outikirjastot.fi/cgi-bin/koha/opac-search.pl?idx=su%2Cphr&…

Finna -hakuohjelmasta voi myös katsoa vinkkejä asiasanoilla esimerkiksi muistelmat, vankeus .

Kuunnelmina on Yleisradion sivuilla joitakin rikostarinoita. Ne löytyvät esimerkiksi googlettamalla sanoilla rikostarinoita kunnelmina.