Mistä voisin saada käsiini koreankielistä kaunokirjallisuutta, aikakaus- ja sanomalehtiä ja korean oppikirjoja?

Kysytty

Mistä voisin saada käsiini koreankielistä kaunokirjallisuutta, aikakaus- ja sanomalehtiä ja korean oppikirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kokoelmista löytyy. Saat luettelon koreankielisistä kirjoista Helmetin Tarkennetusta hausta näin: laita hakusanan kohdalle *-merkki, valitse aineistoksi kirja ja kieleksi korea. Tuloksena on tällä hetkellä 75 kirjaa, joista voit halutessasi vielä valita vasemmanpuoleisesta valikosta kaunokirjat, joita on 60. Suurin osa kirjoista on Pasilan kirjastossa. Alla haku valmiiksi tehtynä:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28*%29%20f%3A1%20l%3Akor__…

Korean kielen oppikirjoja löydät kirjoittamalla hakuruutuun kielikurssit tai oppikirjat (lisää hakuoperaattori tai) ja valitsemalla kieleksi korean. Tässä tulos:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28kielikurssit%20%7C%20opp…

Koreankielisiä lehtiä Helmet-kirjastoissa ei ole, mutta voit lukea niitä PressDisplay-tietokannan kautta. Löydät tietokannan Helmetistä näin: Etusivu > E-kirjasto > Tietokannat > Artikkeli- ja lehtitietokannat. Voit lukea PressDisplayn lehtiä Helsingin kaupunginkirjastossa asiakaspäätteillä tai Helsingin kirjastoissa langattomassa verkossa. Voit myös kirjautua palveluun esim. kotoa käsin kirjastokortin numerolla:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Tietokannat/Artikkeli_ja_lehtitiet…

0 ääntä

Kommentit

Miten Iisalmeen sais Korean kielisiä aikakausillehtiä tai muuta kirjsllisuutta.