Mistä voisin löytää kappaleen Emmauksen tiellä sanat ja soinnut? Onlisiko teos levyllä? Tiedossani on että se olisi aika vanha mahdollisesti seurakunnan…

Kysytty

Hei! Mistä voisin löytää kappaleen Emmauksen tiellä sanat ja soinnut? Onlisiko teos levyllä? Tiedossani on että se olisi aika vanha mahdollisesti seurakunnan nuorten ensimmäisessä veisukirjassa ollut kappale.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappale nimeltä Tiellä Emmauksen, jonka on säveltänyt ja sanoittanut Jaakko Löytty, sisältyy CD-levyyn Wähäväkisten juhlaveisuu (1999). Sanat ovat CD:n tekstiliitteessä. Wähäväkisten juhlaveisuu –levyä kuvaillaan luettelointitiedoissa ”teemajumalanpalvelukseksi tai messukokonaisuudeksi”. Onkohan kyse tästä kappaleesta? Levy löytyy pääkaupunkiseudun HelMet –kirjastoista :
http://luettelo.helmet.fi/record=b1382826~S9*fin

Kyseessä voisi olla myös Ylösnousemusballadi, jonka sanoissa on kohta ” … Emmauksen taloissa riemu on suuri, kuolleista noussut Jeesus on juuri…”. Laulun on säveltänyt Heikki Laitinen ja sanoittanut Mikko Heikka. Laulu tunnetaan myös nimellä Aurinko painautuu meren syliin. Löytyy nuottijulkaisusta Nuoren seurakunnan veisuja (1977, ISBN: 951-95427-3-6). Tätä ei löydy HelMet –kirjastoista, mutta Frank –tietokannan mukaan muualla Suomessa on saatavilla. Pääkaupunkiseudun kirjastoihin sen voi tilata kaukopalvelun kautta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu

Lähteet: www.fono.fi , www.viola.linneanet.fi
http://www.svk.fi/filearc/149_Lappilehti_2_2010.pdf

6 ääntä

Kommentit

Ylösnousemusballadin sanoittaja Mikko Heikka oli Espoon hiippakunnan ensimmäinen piispa 1.1.2004 - 1.2.2012.