Mistä voisin jäljittää vanhan sadun pohjoistuulesta ja etelätuulesta, jotka kisailivat keskenään ja halusivat antaa ilkeälle miehelle opetuksen? Sattuisiko…

Kysytty

Mistä voisin jäljittää vanhan sadun pohjoistuulesta ja etelätuulesta, jotka kisailivat keskenään ja halusivat antaa ilkeälle miehelle opetuksen? Sattuisiko tulemaan mieleen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehdotamme käyttöönne Aisopoksen satua Tuuli ja aurinko. Aurinko saa lämmöllään miehen riisumaan viittansa, puhuri ei pysty voimallaan puhaltamaan sitä pois. "Minun paisteeni on vahvempi kuin sinun puhurisi", kehuskeli aurinko.