Mistä voisi selvittää löytyykö kauan sitten tapahtuneesta onnettomuudesta sanomalehtiuutista tai muuta lehtijuttua? Kansalliskirjaston historiallinen…

Kysytty

Hei, mistä voisi selvittää löytyykö kauan sitten tapahtuneesta onnettomuudesta sanomalehtiuutista tai muuta lehtijuttua? Kansalliskirjaston historiallinen sanomalehtikirjasto ei kata kyseistä vuotta. Tällainen tapaus: Vuonna 1926 Aleksanteri Timonen Soanlahdelta on kuollut räjähdysonnettomuudessa kaivonporauksen yhteydessä. Onko Laatokan Karjalan lehdissä ollut jotain tapauksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuun seutukirjastossa on mikrofilminä Laatokka-lehteä, Karjalan ääni -lehteä sekä Kansan voima -lehteä vuodelta 1926. Raja-Karjala ja Rajavahti eivät ilmestyneet enää tuolloin.

Mikrofilmejä annamme kaukolainaksi viikon laina-ajalla. Asiakas voi itse selata mikrofilmejä kirjastossaan.

Pohjois-Karjalan artikkeliviitetietokannassa Käkösessä ei ollut uutisesta viitettä, tosin sinne onkin indeksoitu vain laajempia artikkeleita, ei uutisaineistoa.