Mistä voisi löytää teoriaa surutyöhön/suruprosessin etenemiseen? Olen jo löytänyt suruun liittyen Soile Poijulan hyvän surutyö-kirjan.

Kysytty

Mistä voisi löytää teoriaa surutyöhön/suruprosessin etenemiseen? Olen jo löytänyt suruun liittyen Soile Poijulan hyvän surutyö-kirjan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kokoelmistamme löytyy hakusanalla surutyö yli sata teosta surutyötä eri näkökulmista, joten en voi luetella niitä kaikkia tässä vastauksessa.
Muita mahdollisia kirjalähteitä voisivat olla
LINDQVIST, Martti :Surun tie (WSOY 1999)
VIHERKOSKI, Pirkko : Kätketty suru (Uusi tie 1999)
KÄHKÖNEN, Sakari : Hyvään avioliittoon (Uusi tie 2002)
Leskeydestä ja leskeksijäämisestä on myös jonkin verran kirjallisuutta, sekä tutkimuksia että muistelmia.
YHTÄKKIÄ yksin :leskeksi jääneet kertovat (Kirjapaja 1995)
TUOMINEN, EIla : elämänmuutos ja muutoksen hallinta : tutkimus leskeksi jäämisen taloudellisista,terveydellisistä ja sosiaalisista vaikutuksista sekä leskeyteen sopeutumisesta (Eläketurvakeskus 1994)
Suosittelisin lisäksi, että kävisit lähimmän kirjaston tietopalvelussa pyytämässä esimerkiksi viitelistan aikakauslehtiartikkeleista Aleksi- ja Arto-artikkeliviitetietokannoista.
Kirjastoissa on käytettävissä myös muita aineistotietokantoja, joista kirjastonhoitajat voivat hakea tietoa myös sellaisesta aineistosta, jota omassa kirjastossasi ei välttämättä ole.

1 ääntä

Kommentit

Tuula Uusitalo. 2006. Yli mahdottoman - Itsemurha ja läheinen. Helsinki: Edita.