Mistä voin ostaa Suomessa valmistettuja kertakäyttömaskeja? En halua kiinalaisia. Myllyn Prismassa en sellaisia eilen löytänyt, vaikka Prisman…

Kysytty

Mistä voin ostaa Suomessa valmistettuja kertakäyttömaskeja? En halua kiinalaisia. Myllyn Prismassa en sellaisia eilen löytänyt, vaikka Prisman tuoteluettelossakin sellaisista on maininta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekstiili-, vaate- ja muotialan yritysten järjestön Suomen Tekstiili & Muoti ry:n sivuilla on 16.8.2020 päivitetty luettelo kasvomaskeja valmistavista suomalaisyrityksistä. Listalla on sekä kertakäyttöisten että uudelleen käytettävien maskien valmistajia. Osa maskeista on myynnissä vain julkiselle sektorille ja yrityksille. Joitakin myydään suoraan verkkokaupasta kuluttajille, ja joitakin jälleenmyyjien kautta. Lähikauppojen myymälöiden tilanne kannattanee tarkistaa kaupasta.

https://www.stjm.fi/uutiset/yrityksia-jotka-valmistavat-maskeja/