Mistä voi löytää oikeamielisiä kirjoja, jotka puhuvat kuten Lokki Joonatan tai Kahlil Gibranin profeetta - siis joiden kirjoittajat ovat oivaltaneet jotain…

Kysytty

Mistä voi löytää oikeamielisiä kirjoja, jotka puhuvat kuten Lokki Joonatan tai Kahlil Gibranin profeetta - siis joiden kirjoittajat ovat oivaltaneet jotain totuudesta, kauneudesta ja rohkeudesta. Mielellään romaanimuotoisena.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tänään luetaan paljon Paul Coelhon teoksia. Esimerkiksi Coelhon Alkemistia kuvaillaan asiasanoilla filosofiset romaanit, itsetuntemus.

Hyvin suosittuja ovat olleet myös Carlos Castanedan teokset,
Saint-Exupéryn Pikku prinssi ja James Redfieldin kirjat Yhdeksän oivalluksen tie ja Kymmenes oivallus sekä Carter: Pikku puun kasvatus. Entä asiasanalla alkuperäiskansat kuvailtu teos, Morgan: Viesti oikeiden ihmisten maailmasta.

Elämäntarkoitus-asiasana yhdistettynä kaunokirjallisuuden luokkaan 84 antaa tulokseksi esim. Pirsig: Zen ja moottoripyörän kunnossapito.

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa on kysytty tietoa aiheesta elämän todellisuus http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=4f74b4ae-6ae…

Linkkisivusta Kirjavinkit http://www.kirjavinkit.fi/avainsanapilvi/ on mahdollisuus etsiä lukemista avainsanojen avulla. Näillä sivuilla mainittiin myös elämäkerta Randy Pausch:Jäähyväisluento.

Tähän aiheeseen liittyvää kirjallisuutta on kirjastoissa paljon luokassa 17.3. elämänfilosofia, elämäntaito.