Mistä tulevat kansanedustajien kysymykset Eduskunnan kyselytunti -ohjelmaan?

Kysytty

Mistä tulevat kansanedustajien kysymykset Eduskunnan kyselytunti -ohjelmaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä kopio eduskunnan kotisivulta:

http://web.eduskunta.fi/Resource.phx/eduskunta/tervetuloa/taysistunto.h…

Suullinen kyselytunti
Suullinen kyselytunti pidetään torstaisin klo 16.00 alkavan täysistunnon alussa. Se kestää nimensä mukaisesti noin tunnin. Puheenvuorojen yhden minuutin pituusrajoituksella turvataan keskustelun elävyys ja nopea rytmi. Läsnä olevat ministerit vastaavat kansanedustajien kysymyksiin. Ministerit eivät etukäteen saa tietoonsa esitettäviä kysymyksiä, joten kyselytunnilla punnitaan ministerin kyky hallita hallinnonalansa ajankohtaiset asiat. Puhemies ratkaisee, missä järjestyksessä edustajat saavat puheenvuorot ja minkä verran kustakin aihepiiristä keskustellaan. Kaikkia pyydettyjä puheenvuoroja ei yleensä ehditä käyttää. Yleisradio televisioi suulliset kyselytunnit.

Edellisiä kyselytunteja voi katsella Ylen areenalta:
http://areena.yle.fi/ohjelma/Eduskunnan+kyselytunti