Mistä tulee sanonta, että haikarat tuovat lapset?

Kysytty

Mistä tulee sanonta, että haikarat tuovat lapset?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän löytyi vastaus Tieteen Kuvalehti Historian kysymysarkistosta.

Tarina vauvoja tuovista haikaroista on syntynyt 1800- luvulla Länsi-Euroopassa, missä haikaraa on pidetty onnen ja hyvinvoinnin symbolina. Tuohon aikaan ei ollut tapana puhua sukupuoliasioista ja siitä, miten vauvat saavat alkunsa, joten vanhemmat keksivät uteliaille lapsilleen tarinan haikarasta, joka tuo vauvan perheeseen.

Linkki artikkeliin: http://historianet.fi/arkielama/kulttuuri/miksi-juuri-haikara-tuo-vauvo…