Otsikko
Mistä tulee nimitys Celia-kirjasto?

Kysytty

Mistä tulee nimitys Celia-kirjasto?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Celia-kirjaston nimi tulee sen perustajasta Cely (Cecilia) Mechelinistä, joka perusti Kirjoja sokeille -yhdistyksen vuonna 1890. Hän oli tuolloin vasta 23-vuotias.

Kirjasto valtiollistettiin v. 1978, jolloin sen nimeksi tuli Näkövammaisten kirjasto. Vuonna 2001 nimi muuttui muotoon Celia - Näkövammaisten kirjasto.

Lisää Celian historiasta:
http://www.celia.fi/web/guest/historia