Mistä tiedän onko minulla sakkoja kirjastolle? En ole käyttänyt korttia yli viiteen vuoteen ja muistan että joskus olisi ollut sakkoja, mutta lapsena minulla…

Kysytty

Mistä tiedän onko minulla sakkoja kirjastolle? En ole käyttänyt korttia yli viiteen vuoteen ja muistan että joskus olisi ollut sakkoja, mutta lapsena minulla ei sillon ollut varaa maksaa ja nyt houkuttaisi hankkia uusi kirjastokortti, mutta eri kaupunkiin.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Ole suoraan yhteydessä kirjastoosi. Maksut on tuossa ajassa vanhentuneet, joten kun päivität tietosi pääset taas kirjaston käyttäjäksi. Jos olet ollut kauan aikaa käyttämättä korttia, on tietosi voitu poistaa reksiteristä. Tällöin saat uuden kortin.

Kirjastokortit ovat pääosin kirjastokimppakohtaisia. Pohjois-Karjalan kattavissa Vaara-kirjastoissa on käytössä sama kortti. Jos taas asut muualla, voit hankkia kortin paikalliseen kirjastoon riippumatta onko sinulla maksuja tai lainauskieltoa jossain toisen alueen kirjastokimppaan. Eli kipin kapin lähimpään kirjastoosi ottamaan uusi kortti!