Mistä teoksesta löytyy Helena Anhavan runo Kun rakkaat lähtevät? Siitä liikkuu netissä erilaisia versioita enkä itse halua missään tapauksessa levittää runoa…

Kysytty

Mistä teoksesta löytyy Helena Anhavan runo Kun rakkaat lähtevät? Siitä liikkuu netissä erilaisia versioita enkä itse halua missään tapauksessa levittää runoa muuta kuin alkuperäisessä muodossaan.

Vastaus

Vastattu

En löytänyt kyseistä aforismia Helena Anhavan runojen kokoelmateoksista. Selailin läpi teokset Ei kenenkään maa : mietteitä, havaittua 1971-1999, Runot 1971-1991 ja Käyn siellä vain unessa : runot 1991-2010. Internetissä se näyttäisi esiintyvän useimmin muodossa "Rakkaat lähtevät, jää tyhjä tila muistojen asua".

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Saamani tiedon mukaan runo on Helena Anhavan sikermästä 'Rajuilman jälkeen', joka sisältyy teokseen 'Runot 1971-1990'. Ja muoto on juuri tuo mainittu
Rakkaat lähtevät,
jää tyhjä tila
muistojen asua.