Mistä teoksesta löytyisi hyvin yhteenveto eri oppimiskäsityksistä? Mielellään tutkimustietoon pohjautuva teos tai artikkeli?

Kysytty

Mistä teoksesta löytyisi hyvin yhteenveto eri oppimiskäsityksistä?
Mielellään tutkimustietoon pohjautuva teos tai artikkeli?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suositeltavin teos olisi Johan von Wrightin Oppimiskäsityksen historiaa ja pedagogisia seurauksia. Myös Pekka Himasen toimittaman Verkkoyliopistostrategia-teoksen osa 2: Oppimiskäsityksistä voisi olla avuksi. Molempia löytyy Tampereen kaupunginkirjastosta.

Verkossa on saatavilla myös artikkeli Pragmatistisia näkökulmia konstruktivistisiin oppimiskäsityksiin. Sen osoite on
http://elektra.helsinki.fi/se/p/0355-1067/38/1/pragmati.pdf