Mistä teoksesta löytäisin runon joka alkaa: Mä olen tammikuu mua moni kammoksuu.....

Kysytty

Mistä teoksesta löytäisin runon joka alkaa: Mä olen tammikuu mua moni kammoksuu.....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Alpo Noposen runo Vuosileikki. Se löytyy ainakin teoksesta Runo on vapaa. O 1996. Runo on ilmestynyt myös Valistuksen lukukirjassa vuodelta 1906.

10 ääntä

Kommentit

Onkokukaan kuullut tämmöitä runoa kuin .olen vanki hukkasaaren mua vahtii musta noita .oi pelastuksen päivä sä etkö koskaan koita ,ei kuulu tänne linnunääni ei päivä tänne paista vainholvikatto jäinen se kaartuu yli pääni ,enempää en tiedä isä lausu tämän minulle muttaei muistanu mistä ontämä kotoisihaluaisin tietäö jatkuuko jotenkin .