Mistä saisin tietoa Merja Jalon nuoruudesta/ lapsuudesta?

Kysytty

Mistä saisin tietoa Merja Jalon nuoruudesta/ lapsuudesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjailija Merja Jalosta löytyy tietoa esimerkiksi seuraavista kirjoista

Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita, osa 3. Toi. Ismo Loivamaa.BTJ 2001.
Nuorten suosikkikirjailijat kautta Plätän. Suomen nuortenkirjaneuvoston Tampereen osasto 1996.

Jälkimmäisessä kirjassa on hiukan tietoa myös Merja Jalon lapsuudesta ja nuoruudesta.

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa on aikaisemminkin kysytty Merja Jalosta. Pääset tutkimaan vastauksia osoitteesta http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx kirjoittamalla hakusanaksi kirjailijan nimen.Vastauksissa neuvotaan kirjoja ja www-sivuja, joista saat tietoa kirjailija Merja Jalosta.
Parhaiten tietoa hänen lapsuudestaan saat kysymällä kirjailijalta itseltään. Merja Jalolle (oikealta nimeltään Merja Viro) voi kirjoittaa hänen kirjojaan nykyisin kustantavan WSOY:n kautta. Sanojen aika -nimisessä nykykirjailijoita esittelevässä verkkotietokannassa saa myös lisätietoja Merja Jalosta osoittesta http://kirjailijat.kirjastot.fi/?c=5&lang=FI&pid=296 .