Mistä saisin tietoa kalahaarukan historiasta ja käytöstä?

Kysytty

Mistä saisin tietoa kalahaarukan historiasta ja käytöstä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjaston aineistosta ei löytynyt tietoa kalahaarukasta, mutta haarukan käytön historiasta löytyy tietoa. Alla listattuna muutama teos:

Grönholmn, Kirsi (2005) Pöytä koreaksi: kattauksen ja pöytätapojen historia. Hämeenlinna: Karisto Oy:n kirjapaino

Talvi, Jussi (1989) Gastronomian historia. Keuruu: Otava

Uusitalo, Hanna (2014) Pöytähopeat kaapin kätköistä. Helsinki: WSOY

Ruokailuvälineitä valmistavilta yrityksiltä (esim. Iittala tai Hackman) voisi saada lisää tietoa kalahaarukan valmistuksesta ja käytöstä.