Mistä saisin tietoa jokiveneen valmistuksesta, sekä piirustukset? (lappilaistyylisestä veneestä)

Kysytty

Mistä saisin tietoa jokiveneen valmistuksesta, sekä piirustukset? (lappilaistyylisestä veneestä)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa jokiveneen valmistuksesta löytyy seuraavista artikkeleista ja kirjoista:

Rovamo, Pertti, Lapin jokiveneet (Erä 1999, 6, s. 56-59) // Väinönheimo, Seppo, Peräpohjalainen jokivene on oma lajinsa (Puuvene 1996, 1, s.50-53) // Rahikainen Päivi, Metsässä kasvaa, rannalla syntyy...(Raito 1992, 2, s. 16-21) // Rovamo, Pertti & Lintunen, Martti, Suomalainen puuvene (1995) // Itkonen, T. I., Suomen lappalaiset vuoteen 1945, 1. osa (1948).

Piirustuksia näissä ei ollut, enkä sellaisia löytänyt kirjastojen aineistotietokannoista. Piirustuksia kannattaa kuitenkin kysyä Kotkan merikirjastosta, jonne kootaan myös puuvenealan kirjallisuutta. Yhteystiedot löytyvät Kotkan merikirjaston sivuilta osoitteesta http://www.kotka.fi/merikirjasto/.