Mistä saisin tietoa Claes Oldenburgin 1970-luvulla Helsinkiin suunnittelemasta runebergintorttu-veistoksesta?

Kysytty

Mistä saisin tietoa Claes Oldenburgin 1970-luvulla Helsinkiin suunnittelemasta runebergintorttu-veistoksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osoitteesta http://www.yle.fi/tv1ope/kiasma/olden.htm löytyy ainakin jotain tietoa asiasta. Google-haulla Oldenburg ja runebergintorttu löytyy pari muutakin viittausta. Marjatta Levannon teoksessa "Nykytaide suurin piirtein" toteutumattomasta suunnitelmasta on kerrottu tiiviisti. Kirja löytynee melkein joka kirjastosta.