Mistä saisin pokkareita, joissa kerrotaan amerikkalaisista tosi rikostarinoista? Oon saanut muutaman divareista.

Kysytty

Mistä saisin pokkareita, joissa kerrotaan amerikkalaisista tosi rikostarinoista? Oon saanut muutaman divareista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatko että haluaisit tietää, mitä tällaisia kirjoja on olemassa? Tässä on joitakin ehdotuksia:

Capote, Truman: Kylmäverisesti: totuudenmukainen kuvaus eräästä joukkomurhasta ja sen seurauksista (Tammi, 1966)
Carcaterra, Lorenzo: Katuvarpuset (Otava, 1996)
Klavan, Andrew: Vain hetki ennen hiljaisuutta (WSOY, 1996)
Maas, Peter: Serpico (Otava, 1975)
Mailer, Norman: Pyövelin laulu (Otava, 1985)

englanniksi:
Hersey, John: The Algiers Motel Incident (Penguin books, 1991)
Brock, Pope: Indiana gothic: a true story of love, betrayal and murder in the American midwest (Rewiev, 2000)
Ellroy, James: Crime Wave: reportage and fiction from the underside of L.A. (Arrow, 1999)

Voit kysyä näitä kirjoja lähikirjastostasi. Kirjasto tilaa kaukolainaksi kirjoja, joita sillä itsellään ei ole. Kaukolainaus on maksullista. Kirjastossa voidaan auttaa sinua löytämään lisää haluamasi tyyppisiä kirjoja.

Lisää tosiperäisiä englanninkielisiä rikoskirjoja voit etsiä Googlella http://www.google.fi/ esim. hakusanoilla "true crime novels"