Mistä saisin itselleni dvd-levyllä elokuvan nimeltä Zardoz? Ilmeisesti sitä on internetissä myynnissä, mutta olen epävarma, että mitä kautta sen voisi tilata…

Kysytty

Mistä saisin itselleni dvd-levyllä elokuvan nimeltä Zardoz? Ilmeisesti sitä on internetissä myynnissä, mutta olen epävarma, että mitä kautta sen voisi tilata turvallisesti tulematta huijatuksi? Entä mistä muualta kuin internetistä sitä kannattaisi etsiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä John Boormanin elokuva vuodelta 1974 on sittemmin julkaistu sekä DVD- että BD-versiona, jotka kummatkin voi tilata turvallisesti esimerkiksi Amazonin verkkokaupasta (verovapauden takia kannattaa käyttää eurooppalaista kauppaa, esimerkiksi http://www.amazon.co.uk). DVD:n saa sieltä alle 10 eurolla. Näistä suurista verkkokaupoista tilaaminen on helppoa ja turvallista, eikä asiakas joudu huijatuksi tai muuten vaaraan. Pohjoismaissa toimiva CDON.Com ei jostain syystä tätä elokuvaa tarjoa, mutta kyllä se siis saatavana on.

Divarit tarjoavat myös elokuvia DVD-muodossa, mutta etsiminen on tietenkin hidasta ja sattumanvaraista. Nettihuutokaupoissa tällaisia vanhoja elokuvia on koko ajan tarjolla. Kirjastojen kokoelmiin tätä elokuvaa ei ole ilmeisesti koskaan saatu.

Heikki Poroila