Mistä saisin eri vuosilta tiedot suomalaisten aikuisten naisten ja miesten keskipituuksista? Miten tiedot on kerätty ja kuka tietokantaa ylläpitää.

Kysytty

Hei, mistä saisin eri vuosilta tiedot suomalaisten aikuisten naisten ja miesten keskipituuksista? Miten tiedot on kerätty ja kuka tietokantaa ylläpitää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastokirjastosta kerrottiin, että tilastoa suomalaisten keskipituuksista ei ole. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen Suomalaisen aikuisväestön terveyskäyttäytyminen ja terveys -tutkimuksesta löytyy tietoa tutkimukseen vastanneiden suomalaisten keskipituuksista:

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tutkimus/hankkeet/avtk