Mistä saisi tietoa sarjakuvien (Lassi&Leevi, Karvinen, Aku Ankka...) Suomen lukijamääristä?

Kysytty

Mistä saisi tietoa sarjakuvien (Lassi&Leevi, Karvinen, Aku Ankka...) Suomen lukijamääristä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sarjakuvien lukijamääristä on vaikea, ellei mahdotontakin, löytää tietoa. Niistä sarjakuvista, jotka ilmestyvät lehtinä, voi löytää levikkitietoja julkaisuista Levikkitiedot ja Joukkoviestimet (esim. Aku Ankan levikki). Niiden sarjakuvien, joita julkaistaan sarjakuva-albumeina (esim. Lassi ja Leevi, Karvinen), myyntitilastot ovat kustantajien tietoa. Lukijamäärät sarjakuvilla ovat huomattavasti suuremmat kuin levikki, sillä useimmiten tilattua lehteä
lukee usea henkilö. Lisätietoa voisi mahdollisesti antaa Suomen sarjakuvaseura ry (e-mail: sarjaks@kaapeli.fi, puh. 09- 685 6100)