Otsikko
Mistä saan tietää osakeyhtiön osakkaat?

Kysytty

Mistä saan tietää osakeyhtiön osakkaat?

Vastaus

Vastattu

Osakeyhtiön konttorista.

Osakeyhtiölaki sanoo näin:"Osakasluettelo on pidettävä jokaisen nähtävänä yhtiön pääkonttorissa. Arvo-osuusjärjestelmään kuuluvan yhtiön osakasluettelo voidaan kuitenkin pitää jokaisen nähtävänä arvopaperikeskuksen toimipaikassa Suomessa. Jokaisella on oikeus kulut korvattuaan saada jäljennös osakasluettelosta tai sen osasta. Mitä tässä momentissa säädetään, koskee myös 5 luvun 6 a §:ssä tarkoitetun ajankohdan mukaista osakasluetteloa yhtiökokouksen päättymiseen asti." https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060624#L3P15

Kulut korvattuaan jokainen voi siis pyytää osakeluettelon nähtäväkseen.