Mistä saan selville, saako erästä lääkettä apteekista Virosta. (aknelääke avitcid tai vast.)Tarviiko se siellä reseptin? Kelpaako Suomessa saatu?

Kysytty

Mistä saan selville, saako erästä lääkettä apteekista Virosta. (aknelääke avitcid tai vast.)Tarviiko se siellä reseptin? Kelpaako Suomessa saatu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Suomalaisen lääkärin antama resepti ei kelpaa Virossa - eikä virolaisen Suomessa - mutta silti reseptilääkkeitäkin voi ostaa, jos todellinen tarve on. Omasta Kelan toimistosta voi Viron matkaa varten pyytää todistuksen FIN/ EST 4. Suomen ja Viron välisen sopimuksen mukaan tuolla todistuksella saa palveluja samalla hinnalla kuin virolaisetkin." (The Baltic Guide, toukokuu 2001) http://www.balticguide.ee/05_01/talous.htm

Kirjastossa on Viron osto-oppaita, joista löytyy apteekkien osoitteita ja puhelinnumeroita. Oppaan mukaan apteekkien palvelupuhelin on 646 2000.