Mistä saan listan kaikista Agatha Christien teoksista julkaisujärjestyksessä?

Kysytty

Mistä saan listan kaikista Agatha Christien teoksista julkaisujärjestyksessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyvä paikka verkossa hakea tietoa jännityskirjallisuudesta on Dekkarinetti osoitteessa http://www.tornio.fi/index.php?p=DekkariNetti
Siellä on listaus Christien kaikista teoksista osoitteessa http://www.tornio.fi/index.php?p=ChristieAgathaTeokse#Teokset
Lisäksi löydät listan suomennoksista ja linkkejä ulkomaisiin vastaaviin sivustoihin.

Kirjoista kattava listaus Christien teoksista löytyy mm. Ari Haasion teoksesta Ulkomaisia dekkariklassikoita, osa 1 (BTJ Kirjastopalvelu, 2003). Ruotsiksi käännetyistä kirjoista saat tietoa kustantajan ruotsalaisen sisaryhtiön vuonna 2005 julkaisemasta teoksesta Tretton kriminella klassiker.
Simo Sjöblomin teokseen Agatha Christie -bibliogafia 1927-1998 on pyritty luetteloimaan kaikki kirjailijan vuoteen 1999 mennessä ilmestyneet suomen kielellä julkaistut teokset uusine painoksineen ja laitoksineen.

Agatha Christien elämäkerroista ilmestyi viime vuonna kaksi uutta painosta: John Curranin Agatha Christien salaiset muistikirjat (Kustannusosakeyhtiö Paasilinna, 2010) ja Agatha Christie : vanha hyvä aikani (WSOY; 2010). Näissä kummassakaan tosin kysymääsi listausta ei ole.

6 ääntä

Kommentit

Hyvä kysymys ja vielä parempi vastaus! Tästä tiedosta tulin totisesti iloiseksi!