Mistä saan lehtikirjoituksia ja arvosteluja Einojuhani Rautavaaran musiikista?

Kysytty

Mistä saan lehtikirjoituksia ja arvosteluja Einojuhani Rautavaaran musiikista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Einojuhani Rautavaarasta löytyy runsaasti tietoa sekä kirjoissa että lehtiartikkeleissa. Pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokanta Plussasta (osoitteessa http://www.libplussa.fi/) löydät kirjoja ja myös osan lehtiartikkeleista yksinkertaisella asiasanahaulla (asiasanana "Rautavaara Einojuhani") .

Huomattavasti enemmän lehtiartikkeliviitteitä löytyy kuitenkin Aleksi -tietokannasta (tällä hetkellä 46 artikkelia ja 18 arvostelua). Pääkaupunkiseudun kirjastoissa pääsisit tutustumaan Aleksin artikkelihakuun, ja ainakin Helsingin pääkirjastosta saisit luettaviksesi suurimman osan kyseisistä
lehdistä.

Jos et kuitenkaan lainkaan asioi Suomen puolella, joutunet kysymään tukholmalaisista kirjastoista pääsyä Aleksi-tietokantaan, jota ylläpitää Bibliotekstjänst BTJ (osoite http://www.btj.se/). Ja mikäli niitä lehtiä, joissa
on Sinua kiinnostavia artikkeleita, ei löydy paikallisista kirjastoista, voit ainakin tilata kaukopalvelun kautta kopioita kyseisistä artikkeleista.