Mistä saa tietoa vanhojen huonekalujen kunnostuksesta? Restauroinnista

Kysytty

Mistä saa tietoa vanhojen huonekalujen kunnostuksesta?
Restauroinnista

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston sivuilla on hyvä aihepaketti huonekalujen kunnostuksesta:

http://www.lib.hel.fi/Page/3156f7ee-682f-4b68-82ea-ec756f214f22.aspx?gr…

Paketti on tehty vuonna 2007, sitä uudempia kirjoja ovat ainakin nämä:

- Maalaa ja tuunaa vanhoja huonekaluja : 50 helppoa vihjettä uuden ilmeen luomiseen / Annie Sloan (2011)
- Ekodeko : sisusta kierrättäen / [teksti ja mallitöiden toteutus sekä kuvausten suunnittelu:] Marja Puukko (2011)
- Pehmusta, verhoile ja kunnosta huonekalusi / teksti: Lise-lotte Boström ja Uno Eriksson (2011)
- Kunnosta, hoida, entisöi : huonekalut, kodintekstiilit, keramiikka, lasi, hopea, taide, peilit / [teksti:] Lillemor Olsson (2010)
- Kunnosta, kultaa ja verhoile : mestareiden opissa / Hannu Tähtinen, Kimmo Oksanen, Laura Carlborg, Taina Hietavuo (2009)
- Upeaa rojua : vanhojen huonekalujen uusi elämä / Eva-Marie Wilken & Kim Wilken (2009)
- Korjaa ja entisöi huonekaluja / Suvi Höglund (2008)

Kysele kirjoja kirjastosta.