Mistä saa luettua helmikuu 1964 Kouvolan sanomat tai muu Jaalan ( Kouvola) alueella ilmestyvää lehteä? Saako Seura-lehteä luettua samalta ajalta helmikuu 1964?…

Kysytty

Mistä saa luettua helmikuu 1964 Kouvolan sanomat tai muu Jaalan ( Kouvola) alueella ilmestyvää lehteä?

Saako Seura-lehteä luettua samalta ajalta helmikuu 1964?

Mistä saa tietää mitä vakuutusyhtiöitä oli silloin 1960-luvulla Jaalan alueella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kouvolan Sanomat löytyvät mikrofilmeinä Kouvolan pääkirjastosta. Näin korona-aikaan asiakkaat kyllä joutuvat käyttämään mikrofilmin lukulaitetta omatoimisesti.

Seura-lehteä näyttäisi löytyvän yliopistojen kirjastoista. Jos tiedät artikkelin, jonka haluat, saat sen kaukopalvelun kautta artikkelikopiona. Saattaa olla ettei kokonaisia lehtiä kaukolainata. Kaukopalvelu on maksullista.

Ainakin säästö- ja osuuskassan kautta sai ostettua vakuutuksia 1960-luvun Jaalassa. (Salminen, Esko: Jaalan historia, 2004.)  Eduskunnan kirjastosta löytyy teos: Männistö, Väinö; Karvinen, Ismo: Valkealan-Jaalan vakuutusyhdistys 1878-1978, 1978.