Mistä päin (Suomea) on kotoisin tapa syödä jouluna täytekakkua? Joissain suvuissa kun sitä syödään ja toisissa taas ei yhtään ymmärretä kyseistä tapaa.

Kysytty

Mistä päin (Suomea) on kotoisin tapa syödä jouluna täytekakkua? Joissain suvuissa kun sitä syödään ja toisissa taas ei yhtään ymmärretä kyseistä tapaa.

Vastaus

Vastattu

Suomalaisista jouluperinnekirjoista ei löytynyt täytekakkua. Se ei liene perinteenä meillä kovin vanha, eikä näytä liittyvän mihinkään tiettyyn alueeseen Suomessa. Paljon jouluisia täytekakkureseptejä kuitenkin löytyy, mm. tämä suklaakakkuresepti Marttojen sivuilta:

https://www.martat.fi/reseptit/kaikkien-aikojen-suklaakakku/

0 ääntä

Kommentit

Moi, meillä kotona oli jouluisin täytekakkua, silloin kun olin lapsi.Asuimme silloin Paltamossa Kainuussa. Elettiin 50-60 lukua.