Mistä päin sukunimi Koufall on peräisin? Ja onko se tunnettu Romanien parissa? Suvussamme oleva Koufall on asunut Kuhmossa.

Kysytty

Mistä päin sukunimi Koufall on peräisin? Ja onko se tunnettu Romanien parissa? Suvussamme oleva Koufall on asunut Kuhmossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksesta Polviset Kainuun asuttajina
toim. Osmo Polvinen, Myllylahti 2003 s.59
löytyy pieni maininta sukunimestä Koufall:

Taúlu 40

Staava (kustaava) Polvinen , synt. 30.1.0.1861 Lammasperä Mailila, kuollut 21.11.1936 Kuhmo - Puooliso: Eskil Koufall, syntynyt Lammasperä Kähkölä.

Lapsia:
Kaisa Lyyti Koufall, synt. 28.1.1890 Lammasperä Kähkölä.

Esko KOnstantin Koufall, synt. 13.6.1892 Korpisalmi, Niskala 3. kuollut 21.8.1930 Kuhmo.

Suomen sukuseurojen historiankirjoista löytyy Lamminperän Kofallien lisäksi Korpisaaren? Kofalleja.
Sieltä löytyy myös lisätietoa sukutukimuksesta. Linkki alla, ole hyvä:
http://hiski.genealogia.fi/hiski/12wyhu

5 ääntä

Kommentit

Itse olen kanssa tuota (von?) Wittenberg Kowalh sukua ja sen Pudasjärven haaraa. Mistä tuot kysymys romaaneista. Sinänsä kiinnostaa, jo itseni tummuuden takia

ihan vain ns. huhupuheiden perusteella, joita suvussa kiertää. Ja sillä puolen on tummahipiäisempää väkeä, sekä muutenkin jollain tapaa tuovat mieleen romaanit. Siksi en ihmettellisi! :)