Mistä nimi Minttu on peräisin, mikä on sen historia ja mitä se tarkoittaa muillakin, kuin suomen kielellä? Kuuluuko se jonkin maan muinaistarustoihin tai…

Kysytty

Mistä nimi Minttu on peräisin, mikä on sen historia ja mitä se tarkoittaa muillakin, kuin suomen kielellä?
Kuuluuko se jonkin maan muinaistarustoihin tai muihin vastaaviin historiallisiin arkistoihin?
Entä nimi Maaria?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Lempiäisen Suuri etunimikirja (2003) antaa Maarialle tiedon, että se on yksi Marian monista muunnoksista. Maria-nimestä on pitkä selvitys samaisessa kirjassa. - Minttu-nimestä sanotaan että se on kutsumamamuoto Wilhelmiinasta, mutta myös itsenäinen luontoaiheinen nimi. - Ulkomaisista merkityksistä ei vielä ole löytynyt tietoja.

26 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Miks? Minttu ei voisiko olla myös koiran nimi