Mistä (netissä) löydän luettelon Tampereen kirjastossa olevista sukututkimuksessa käytettävistä mikrofilmeistä? Mikään hakusana ei onnistu.

Kysytty

Mistä (netissä) löydän luettelon Tampereen kirjastossa olevista sukututkimuksessa käytettävistä mikrofilmeistä? Mikään hakusana ei onnistu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kätevimmin kirjastossamme olevat mikrofilmit löytää Internetsivuiltamme osoitteesta
http://www.tampere.fi/kirjasto/tieto/sukututkimus.html
Tuolla sivulla on muutakin hyödyllistä tietoa sukututkijalle sekä alla olevat linkit mikrofilmiluetteloihin:
Mikrofilmit - ja kortit kirkonkirjoista paikkakunnittain
Voudintilejä Satakunnan alueelta
Suomen Sukututkimusseuran historiakirjajäljennösten mikrofilmit paikkakunnittain.

PIKI-verkkokirjastosta (Internetissä www.tampere.fi/kirjasto/piki/ ) on vähän hankala hakea mikrofilmejä, sillä aineistovalikosta puuttuu mikrofilmi-vaihtoehto. Asiasanalla kirkonkirjat ne kyllä löytää, mutta mukaan tulee muutakin aineistoa ja hakutulokseksi saa yli 700 löytynyttä teosta. Kannattaa rajata hakua toisella asiasanalla: haluttu paikkakunta (esim. Orivesi).