Mistä näkee kirjaston poistomyynnissä olevat kirjat? Voiko kirjastolle tehdä tarjouksen kirjasta, jota ei enää myydä missään?

Kysytty

Mistä näkee kirjaston poistomyynnissä olevat kirjat? Voiko kirjastolle tehdä tarjouksen kirjasta, jota ei enää myydä missään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Niitä ei ikävä kyllä näe mistään. Ei ole olemassa mitään sellaista tietokantaa netissä, josta näkisi poistomyyntikirjat. Pitää mennä paikalliseen kirjastoon ja katsoa, mitä siellä on myynnissä. Tilanne vaihtelee kirjastoittain jatkuvasti.

Kirjastoille voi toki tarjota kirjoja kokoelmaan, mutta kirjastot pidättävät itsellään oikeuden päättää, mitä tekevät lahjoitetuilla kirjoilla.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kysyjä saattoi tarkoittaa ostotarjousta kirjasta, jota ei muualta saa.

Kirjastoille ei voi tehdä ostotarjouksia harvinaisista kirjoista. Pääsyy on juuri siinä, että niitä ei tahdo saada muualta kuin kirjastosta käsiinsä, jolloin ne kannattaa pitää kokoelmissa kaikkien käytössä.
Toimitus