Mistä löytyy "vanhan" Titanic-hymnin sanat?

Kysytty

Mistä löytyy "vanhan" Titanic-hymnin sanat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kappale Sua kohti, Herrani; säv. Lowell Mason, suom. sanat tuntematon.
Laulu on nykyisessä virsikirjassa Niilo Rauhalan muokkaamana nimellä Käyn kohti sinua, oi Herrani (nro 396).

1 ääntä

Kommentit

Suomentaja ei ole tuntematon, vaan kyseessä on tunnettu virsien ja hengellisen kirjallisuuden kääntäjä Aune Krohn. Hän suomensi laulun Titanicin onnettomuusvuonna 1912 (alkusanat Sua kohti, Herrani). Laulusta ja Krohnin käännöksestä tuli tunnettu Titanicin onnettomuuden vuoksi, sitä mm. julkaistiin Titanicista kertovien suomalaisten arkkiveisujen yhteydessä.

Aune Krohn oli kansanrunoudentutkija Julius Krohnin tytär ja kirjailija Aino Kallaksen sisar.