Mistä löytyy tietoa öljyvärimaalauksen puhdistuksesta? Kiitos etukäteen vastauksesta!

Kysytty

Mistä löytyy tietoa öljyvärimaalauksen puhdistuksesta? Kiitos etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta kannattaa hakea sekä kirjastojen aineistorekistereistä että artikkeliviitetietokannoista. Hakusanoina kannattaa käyttää mm. asiasanoja maalaukset ja puhdistus, kuvataide ja entistäminen.

Aikakauslehtiartikkeleita:

Roos, Jonni
Lika pois laserilla. Julkaisussa: Taide. 42(2002):4, s. 7.

Virtanen, Hilkka
Kodin tekstiilit ja taulut puhtaaksi. Koti 1997 ; (58) ; 10 ; 10-11

Gylden, Marika
Maalausten puhdistaminen. Julkaisussa: Siivoussektori 1997;(28);4;38-39

sekä vastineena edelliseen
Kyllönen, Päivi
Kuvataiteen puhdistaminen on konservaatorin työtä : vastine. Julkaisussa Siivoussektori 1997;(28);6;32

Kirjoja:

Schweidler, Max
The restoration of engravings, drawings, books, and other works on paper, 2006

Nicolaus, Knut
The restauration of paintings, 1999

Doerner, Max
Maaliaineet ja niiden käyttö taidemaalauksessa, 1954