Mistä löytyy tietoa koulutuksen laadusta, esim. ammattikoulutukseen sopivista laadun mittareista?

Kysytty

Mistä löytyy tietoa koulutuksen laadusta, esim. ammattikoulutukseen sopivista laadun mittareista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jyväskylän kaupunginkirjastosta ei löydy juuri sinun erikoisalaasi liittyvää kirjallisuutta. Kokoelmistamme löytyy kuitenkin useita teoksia hakusanoilla koulutus ja laatu esim. teokset Oppimisen ja laadun kiasma (1998) ja Syrjäläinen, Arvioinnin avulla laatua kouluihin (1997). Olisikohan näistä apua?

Asiasanoilla laatu, mittaus, mittarit löytyy mm. teos Mittaamisen parantaminen (1999), jossa kerrotaan yleisesti laadun mittareista. Myös artikkelitietokanta Aleksista kannattaa etsiä samoilla hakusanoilla.