Mistä löytyy sveitsin kaikki eläimet? en löydä kaikkia mistään.

Kysytty

mistä löytyy sveitsin kaikki eläimet? en löydä kaikkia mistään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihan kaikkia tuskin löytyy mistään. Paitsi ehkä jostain Sveitsissä
julkaistusta kirjasta.

Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa on jo aikaisemmin vastattu samaan kysymykseen näin. Tässä on kyllä paras tieto asiasta:

Internetsivuilla osoitteessa:
http://roope.top.tkukoulu.fi/~lyseol/tutkielma/Sveitsi/veitsi.htm
kiteytetään Sveitsin eläimistö hyvin seuraavalla tavalla:"Eläimistö: Sveitsi keskimaan ja Jura-vuorten eläimistö on samanlaista kuin muualla Keski-Euroopassa. Tyypillisiä Alppien eläinlajeja ovat gemssi, saksanhirvi, metsäkauris ja alppimurmeli. Jo sukupuuttoon saalistettua alppikaurista on istutettu uudestaan. Lukuisista lintulajeista on alppinaakka erityisen yleinen. Harvinaisimpia lintulajeja ovat metso, teeri ja kotka." Tämä linkki ei valitettavasti enää toimi.

Alppien luonnosta ja eläimistöstä, myös linnuista löytyy tietoa täältä,
http://ec.europa.eu/environment/nature/info/pubs/docs/biogeos/Alpine/KH…
Sveitsin linnuista voi lukea ja katsella kuvia täällä, Birds of Switzerland
http://www.vogelwarte.ch/birds-of-switzerland.html

Pääset hyvin eteenpäin esim.siten, että etsit kirjastostasi eläinaiheisia kirjoja, jotka käsittelevät Keski-Euroopan eläimiä yleensä ja myös erikseen jo yllä mainittuja alppilajeja.

Kirjallisuutta esimerkiksi:
Bjärvall, Anders : Euroopan nisäkkäät (1996. Tässä levinneisyyskarttoja
Maailman eläimet (moniosainen sarja)
Burton, Maurice : Euroopan eläimiä
Kotieläimistä ei kannata unohtaa lammasta ja vuohta.